pátek 7. srpna 2009

O Jedna23

Poprvé jsem dostal nápad založit blog o matematice když jsem četl knihu The Golden Ratio od Maria Livia (Mario Livio). Tam jsem narazil na tolik zajímavých důkazů a teorií, že jsem se i po přečtení ke knize vracel a znova si je pročítal, abych si je zapamatoval a mohl je později vysvětlit lidem, kteří o podobné věci mají zájem. Nakonec mě napadlo, že nejefektivnější by bylo založit samostatný blog, kam bych tyto zajímavosti psal. Přináší to mnoho výhod – nemusím to vysvětlovat každému zvlášť, sám jsem si jistý, že tomu správně rozumím a můžu se k tomu kdykoliv jednoduše vrátit, aniž bych to musel znova hledat v knihách.

Tento blog je určený pro velmi malou skupinku lidí, z nichž většina budou lidi, které znám osobně. Nebudu usilovat o co nejvíce návštěvníků, sledujících atd. tak jak tomu je u Skilltime. Jedna23 je moje pískoviště, kde budu uschovávat svoje postřehy.

Co se týče frekvence přispívání, tak na Jedna23 napíšu příspěvek vždy, když narazím na něco zajímavého, tzn., že nemám pevně danou frekvenci. Zpočátku mám ale hromadu námětů na články a tak to budu dávkovat (cca jeden článek za pár dní), aby to dlouho vydrželo.

Jelikož je mi teprve 15, neříkám, že někde omylem neudělám chybu. V tom případě vás prosím, abyste na to (slušně) upozornili do komentářů a já se nad tím mohl ještě jednou zamyslet. Na druhou stranu doufám, že tohle se nebude stávat často, jelikož většina důkazů zde budou pocházet z knih, ze školy nebo z internetu.

Také již šest let studuju na mezinárodní škole, takže matematickou terminologii znám hlavně v angličtině, proto odpusťte, když někde něco nebudu umět v češtině nazvat tak, jak se tomu má říkat.

Co se týče znamének, tak ty budou takto:

* = krát

/ = děleno

p = periodických (např. 0,33p = 0,33 periodických)

Periodické části desetinných čísel budou vždy zopakované třikrát. Je tedy rozdíl mezi 0,8666p a 0,868686p.

Tak a jdu se pustit do prvního článku. :P

Žádné komentáře:

Okomentovat